wekowanie, mrożenie jedzenia

Zaczęty przez jusia, 11 Maj 2008, 20:01:44

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jusia

ponieważ mam dość robienia codziennych obiadów, jak również na przyszłość chciałabym tak sobie zorganizować czas, żeby większą porcję jedzenia zamrozić, bądź zawekować na kilka dni- tydzień, tyle tylko, ze na wekowaniu mięsa nie znam się nic a nic, w necie znalazłam sprzeczne informacje, wiec jak zwykle Was proszę o sprawdzone przepisy, z tego co wyczytałam nie powinno się wekować warzyw, a szczególnie cebuli, nie dodawać mąki...podobna sprawa dotyczy mrożenia, czy mrozicie jedzenie na obiad? i co konkretnie?
"Ten co chce- szuka sposobu, ten co nie chce- szuka powodu"

wrobelek0403

jusia, ja mroże kilka rzeczy m. in. pieczone mieso, zupy gotowane (nie chłodniki), bigos - w pudełkach do zywnosci. Oczywiscie jak w przypadku wszystkich mrozonek - nie mozna mrozic ponownie po rozmrozeniu - dlatego lepiej mrozic w malych porcjach.

także surowe warzywa i owoce - z gotowanymi nie probowałam, choc w sumie zupy to gotowane warzywa :)

Nie wyobrazam sobie mrozenia np. makaronow z sosami, ale gulasz - czemu nie.
Za dwadzieścia lat bar­dziej będziesz żałował te­go, cze­go nie zro­biłeś, niż te­go, co zro­biłeś. Więc od­wiąż li­ny, opuść bez­pie­czną przys­tań. Złap w żag­le pomyślne wiat­ry. Podróżuj, śnij, odkrywaj. /M.Twain/
Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

jusia

mrożenie owoców, warzyw i zieleniny juz przerabiam i to z powodzeniem, ale reszta to będą debiuty ;)

sonja

Jusia moja mama opanowała tę sztukę do perfekcji - żebym mogła sobie jeść domowe obiadki i z własnego doświadczenia Ci powiem:
-kotlety mielone - super się mrożą w pudełkach plastikowych i dobrze odgrzewają
-zupy - mama "dezynfekuje" że tak to określę słoik w mikrofalówce wlewa wrzącą zupę  i zakręca
-sosy z mięsem, w tak samo przygotowanym słoiku, tylko jeszcze do mikro po wszystkim, dobrze się przechowują