Hotel Paryz

Zaczęty przez noelka84, 26 Lut 2011, 12:13:34

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

noelka84

czy byla ktoras z Was ostatnio w Paryzu? macie jakies hotele godne polecenia?
Wybieram sie z lubym na 3 dni w maju.
Bardzo chcialabym, zeby hotel byl niedaleko centrum, zeby mozna bylo zwiedzac pieszo.

szelma

My półtora roku temu byliśmy w tym: http://www.hoteldunord-leparivelo.com/ Bardzo nam się podobało - czysto, dobre śniadanie, cicho. Łaziliśmy wszędzie na piechotę :).

OlaFasola

My byliśmy w etapie, tym najbardziej w centrum.
Standard jak to etap, śniadania paskudne, ale cena baaardzo zachęcająca.
Parking pod hotelem, za niewielką dopłatą.

annka-cygannka

Myślę, że żeby zwiedzać Paryż na piechotę, to spokojnie wystarczy hotel nie koniecznie w centrum, ale blisko jakiejś stacji metra. My mieszkaliśmy w jakimś super tanim studenckim hotelu niedaleko stacji metra Republique. Mimo, że nawet rok nie minął, to nie pamiętam nazwy i nie mogę go w necie znaleźć. w każdym razie- był to jeden z najtańszych hoteli na booking.com. Śniadania jedliśmy "na mieście" w tych malutkich kafejkach,albo bagietki z serem pleśniowym ze stoiska na ulicy obok hotelu  ;) Boże, jak ja Ci zazdroszczę tego wyjazdu!!! :)

noelka84

Cytat: annka-cygannka w 28 Lut 2011, 11:51:27Boże, jak ja Ci zazdroszczę tego wyjazdu!!!
:):)

Paryz to moje marzenie od zawsze:)
Bedziemy tam tylko kilka dni, ale na pewno starczy czasu na zwiedzanie:)

Chermelle

ja tez chce do Paryża  :crying:

ale u mnie organizacja kuleje  :zly:

katgoli

niestety hotelu nie polece- bo nam sie trafil najgorszy w jakim kiedykolwiek bylam  :bad: Mimo tego mielismy cudowny weekend w Paryzu i napewno tam wrocimy  :jejeje:
Polecam siec restauracji Leon de Bruxellex http://www.leon-de-bruxelles.fr/  - jezeli ktos lubi malze  ;) My bylismy w tej na Champs Elysees.

Pozatym mi strasznie przypadla do gustu dzielnica Marais-sliczne kafejki i wogole super atmosfera. W niedziele rano jest super ryneczek niedaleko Bastille.

Francuz- kolega z pracy mojego meza, ktory mieszka w Paryzu napisal nam maly plan zwiedzania Paryza. W poleconych przez niego restauracjach nie bylismy - ale reszte mniej wiecej tak zwiedzalismy jak on opisal.

Baw sie dobrze!!!

Friday night
Depending on what time you make it to your hotel near Bastille, and if you have some energy left, you might have one or two drinks around the 'Place de la Bastille' then very close from your hotel.
If so, go this big Place itself (5 to 10 min walk). Have a 30 secondes look at it - not more - and then walk down the 'Rue (=street) de la Roquette' and 'Rue de Lappe'
Many bars / restaurant in there. Lots of people. Crowdy. Don't know waht you like, so just find one which looks to you, and go for it.

Saturday

Morning

Buy 10 tickets in a metro station before anything. And ask them for a small 'plan of Paris'. They should give you for free.
Go and visit the 'Cathedrale Notre Dame de Paris' (the famous one) in the morning before the massive flow starts to walk around. I went there several times and the best moment is early in the morning when it is not so crowded. You can have a coffee there. And then visit the cathedrale itself.
Then take some time to walk down this part of Paris : 'Ile (=island) Saint Louis & Ile de la cité'. Paris actually started as a city right here.

Lunch/brunch in the "St Germain district" (District 6) : there you can try these places :

Relais Saint Germain
01 44 27 07 97 (rather book a table to play it safe)
9 carrefour de l'odeon (1 minutes from the metro)
Very good food in a typical French bistrot-like ambiance (but not a bad one for tourist only)
http://www.hotel-paris-relais-saint-germain.com/flash/fr/

J'Go (Saint Germain)
01 43 26 9 02
Rue Clément 75006 Paris
Metro Odeon, ask for the Marché Saint Germain, go there, it's under the arcades of the 'marché' (market). Soutwest cuisine, not expensive, nice wines.
If the weather is nice, maybe better to go there, and lunch outside on their big barrels

Saint Germain (6th) is nice district as well. You can take some time to walk around (rue guisarde, place Saint Sulpice, les jardins du Luxembourg with the 'Sénat')
Then pick up a cab to go to the next step

Afternoon
Go to the Eiffel Tower. Still worth it. Once you ve done that, cross the 'Seine River' to other side, up to the 'Trocadero' (metro station as well)
Then if you are tired : take the metro : just 2 stations to the 'Charles de Gaulle - Etoile' Station where you will have the 'Arc de Triomphe'
You might also try a boat trip to seine river. up to you.

You can walk from Trocadero to there as well.

When in front of the Arc de triomphe, you are at the top of the famous 'Champs Elysées Avenue'. Walk down there. There you can buy anything you want.
Make a coffee stop whatever.

Then here are different options :

If the weather is sunny and nice :

http://www.lesautduloup.com/
Very nice restau with an outside terrasse. Right between the 'Jardin des tuileries' and 'Tte Louvre', in front of the 'Glass made Pyramid'.
Book a table 'En terrasse ' (= outside).
Watch your dresscode, there it s kind of chic and trendy

if cold, rain :
You can go the 'rue Montorgueil' (Metro Sentier or Etienne Marcel)
Many restau out there : 'Les Petits Carreaux' or 'Le Rocher de Cancale'
If you go there (have a look at the 'Place des Victoires' and the 'Eglise St Eustache')

Then back to your hotel.

Sunday

In the Morning , go to the 'Place des Vosges'. Walking. It is quite close from Bastille. Have a coffee there.
Then take the metro station 'Saint Paul' til 'Chatelet' or 'Louvre Rivoli'.
You can then walk to 'Musée Beaubourg' or 'Eglise Saint Eustache' depending what you did the day before.
+
Then in the afternoon back to your hotel through the district of 'Le Marais' (the trendy gay district we talked about) = Rue des francs bourgeois, rue des archives, rue vieille du temple, rue des rosiers
Some nice restaurants there for lunch / brunch :
- Cafe du Tresor, rue du Trésor
- Robert et Louise, rue vieille du temple
- Le Dôme du Marais, rue des Francs Bourgeois

cherry

szelma,katgoli  :beer:
hotel polecony, plan zwiedzania tez jest, teraz tylko urlopy i meza namowic na Paryz.
Z sasiedniego miasta nawet IC jedzie w 4 h do Paryza, tylko tanie bilety upolowac.
Moze wkoncu mi sie uda dojechac do Paryza.
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better. (Samuel Beckett)

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

noelka84

Cytat: katgoli w 01 Mar 2011, 11:16:56Francuz- kolega z pracy mojego meza, ktory mieszka w Paryzu napisal nam maly plan zwiedzania Paryza. W poleconych przez niego restauracjach nie bylismy - ale reszte mniej wiecej tak zwiedzalismy jak on opisal.

wow super katgoli, dziekuje bardzo za ten opis:)

a z hotelem to niestety bede musiala bukowac w ciemno, opierajac sie na opiniach internetowych, ale na pewno cos znajde:)

katgoli

prosze  ;) milego pobytu

Cytat: cherry w 01 Mar 2011, 17:21:38hotel polecony, plan zwiedzania tez jest, teraz tylko urlopy i meza namowic na Paryz.
Z sasiedniego miasta nawet IC jedzie w 4 h do Paryza, tylko tanie bilety upolowac.
Moze wkoncu mi sie uda dojechac do Paryza.
Cherry mysmy byli tylko od piatku do niedzieli- samochodem w 4 godziny bylismy w Paryzu i tak zamierzamy znowu pojechac w tym roku  :knuje: 

Kolezanka mi polecila te apartamenty-www.leptitjul.com
Naprawde przemili ludzie- probowalam zamowic u nich apartament na kwiecien ale   minimum pobytu to trzy noce, wiec niestety dla nas odpada.

Podali mi jeszcze te strony:
HOMELIDAYS
ABRITEL
PARIS ALL APARTMENTS

cherry

katgoli polewam ponownie :-)

Dodany tekst: 02 Mar 2011, 19:22:27

Cytat: katgoli w 02 Mar 2011, 08:30:44samochodem w 4 godziny bylismy w Paryzu
samochodem po Paryzu oj nie, to nie dla mnie
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better. (Samuel Beckett)

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

noelka84

myslicie dziewczyny, ze lepiej wynajac apartament niz hotel?
my bedziemy tam tylko 2 noce , wiec nie wiem czy mozna wynajac na tak krotko...

katgoli

cherry dzieki odlewam  :beer:

Cytat: cherry w 02 Mar 2011, 19:21:21samochodem po Paryzu oj nie, to nie dla mnie
kochana jak dla mnie to mniej stresu niz pociagiem (Paryz ma swietna obwodnice)...nigdy nie chodzilam po tylu schodach co w Paryzu- nie wyobrazam sobie tachac walizki - jezeli juz to plecak  ;)

noelka - jezeli jedziecie na dwie noce to chyba ciezko wam bedzie wynajac apartament bo z tego co zauwazylam to wiekszosc od trzech nocy wynajmuje...

calla

Cytat: katgoli w 03 Mar 2011, 08:38:27
nigdy nie chodzilam po tylu schodach co w Paryzu

zgadzam sie!! Po schodach robi sie jeszcze raz taka sama ilosc kilometrow co po miescie podczas zwiedzania. Masakra!
Wenn Dir das Leben eine Zitrone gibt, mach Limoncello ;)