Autor Wątek: Własna Działalność Gospodarcza  (Przeczytany 2254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tusia

Własna Działalność Gospodarcza
« dnia: 04 Lut 2009, 12:50:37 »
Mam do Was pytanie odnośnie założenia własnej działalności gospodarczej.

Od kiedy zaczęłam chodzić na rozmowy rekrutacyjne, prawie zawsze pada pytanie o chęć założenia własnej działalności.
Zaczęłam już się nawet nad tym zastanawiać, ale jednak podchodzę nieco sceptycznie... Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

Ciekawi mnie, jakie jest Wasze zdanie na ten temat.

Jak przebiega proces zakładania własnej działalności?
Jakie są mniej więcej opłaty na początku, a jakie później?

Plusy i Minusy.

Ogólnie czy opłaca się, czy nie; czy jesteście za tym, czy nie Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Życie jest dane człowiekowi tylko jeden raz, więc warto je przeżyć tak,
by nie odczuć męczącego żalu po latach spędzonych bez celu...

Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

rilla

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lut 2009, 12:53:38 »
dla mnie kiedy Pracodawca pyta potencjalnego Pracownika czy mógłby założyć działalność to chodzi tylko o ZUSu
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

zwierzatko_mojej_mamy

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Lut 2009, 12:54:28 »
ja juz od 1,5 roku zakladam Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

1. ZUSy i takie tam sa bonusowe przez pierwsze 2 lata no i placi sie jakas smieszna sume 300 zl bodajze, potem wzrasta.
2. plus kolejny - dostajesz wyplate CALA a nie pomniejszona o 1/3 jesli pracujesz na kontrakt no i to robi duza roznice

3. pracujac na kontrakcie a nie na umowie o prace, pomijajac juz jakies emerytury i inne bzdety ktore musisz sobie zabezpieczyc - to NIE MASZ PRAWA do URLOPU NORMALNEGO JAK I MACIERZYNSKIEGO w sensie normalnej umowy o prace - tylko jakis ochlap smieszny jako dzialanosc.

no i to troche komplikuje sprawe, jak jeste kobieta Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj



Dodany tekst: 04 Lut 2009, 12:54:57
rilla ale w takim wypadku chce zatrudnic na umowe o prace, czy jako podwykonawce?
oprócz marzeń, warto też mieć wódkę

Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

szelma

  • Gość
Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lut 2009, 12:56:32 »
A czym się zajmujesz, jeśli można wiedzieć? Ja jestem tłumaczką i próbowałam już dowiedzieć się czegoś o działalności. W tłumaczeniach wygląda to tak, że lepiej jest do pewnego poziomu dochodów pracować na umowę o dzieło, a dopiero potem założyć działalność ze względu na opłaty itp. Podobno ogólne procedury są teraz dosyć proste i nie trzeba się nawet bardzo namęczyć, żeby założyć firmę. Szczegółów niestety nie pamiętam, bo stwierdziłam, że i tak w moim przypadku nie ma to sensu - szansa na to, że wrócę do Polski jest mała, a w Belgii będę musiała otworzyć działalność tak czy siak.

rilla

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lut 2009, 12:56:59 »
sytuacje z jakimi spotykam sie w pracy to takie, ze Pracodawcy mowie, ze teraz na umowe o prace to neibardzo - ale jak wlasna dzialalnosc to super - fakturke Vat moga wystawic, o urlop sie nie martwic...

ale to zalezy od branzy:) to tylko takie moje osobiste odczucia:)

tusia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lut 2009, 12:57:27 »
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
...
3. pracujac na kontrakcie a nie na umowie o prace, pomijajac juz jakies emerytury i inne bzdety ktore musisz sobie zabezpieczyc - to NIE MASZ PRAWA do URLOPU NORMALNEGO JAK I MACIERZYNSKIEGO w sensie normalnej umowy o prace - tylko jakis ochlap smieszny jako dzialanosc.
...

I właśnie tego najbardziej się obawiam...

zwierzatko_mojej_mamy

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lut 2009, 12:59:49 »
rilla no ja chcialam w ciemno sie przenosic na to samozatrudnienie i juz calowalam klamke u szefa od papierow i zatrudnienia, ze mi wrosnie zarobek cholernie i bedzie zajebiscie przez te 2 lata na pewno - bo potem to juz zalezy od tego, czy firma by przynosila jakis dodatkowy dochod

ale jak mi szef moj osobisty normalny powiedzial, zebym sie puknela w leb, bo mnie ani chorobowe nie bedzie obowiazywac, ani normalny urlop, ani macierzynski, to przemyslalam sprawe - to juz chyba wole doplacac te 300 zl do biznesu przez 2 lata Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

tusia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lut 2009, 13:00:38 »
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
A czym się zajmujesz, jeśli można wiedzieć? ...

Obecnie szukam pracy w niesprecyzowanej branży Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

Przeważnie pytania o założenia działalności padały na spotkaniach w sprawie pracy na stanowisku związanym z pozyskiwaniem klientów, typu: biura maklerskie czy biura ubezpieczeniowe itp.

abkasia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Lut 2009, 13:01:42 »
ja tez mam firme.. i teraz ze wzgledu na to, ze jestem w ciazy, jest to malo komfortowe dla mnei rozwiazanie..ale ja swojej pracy w domu wykonywac nie moge.. wiec jak jestem chora, nie ide do pracy, nie zarabiam wcale.. nie mam platnego zwolnienia.. i takie tam...
natomiast, jesli swoja prace moglabys wykonywac w domu, sytuacja jest troche korzystniejsza... nawet jak jestes chora zawsze w domu cos mozesz zrobic..
teraz ja bede na macierzynskijm, kasa jakas smieszna- bo ze 200 zl chyba.. a oplaty stale wieksze, bo tak jak zwierzak pisala, zusy 300 no i jeszcze ja place za ksiegowa 180 zl
 no i caly urlop macierzynski, zero kasy..
wiec dla mnie korzystniejsze byloby zatrudnienie na etacie..ale takie poki co nie jest mozliwe..

mayagaramond

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Lut 2009, 13:01:43 »
Dla mnie pracodawca, ktory chce zeby pracownik zalozyl wlasna dzialalnosc i jednoczesnie pracowal caly czas u niego jest poprostu oszustem. To jest pozorna dzialalnosc gospodarcza.
"Man muß nie verzweifeln, wenn einem etwas verloren geht, ein Mensch oder eine Freude oder ein Glück; es kommt alles noch herrlicher wieder. Was abfallen muß, fällt ab; was zu uns gehört, bleibt bei uns (...)"

tusia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Lut 2009, 13:04:45 »
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
rilla no ja chcialam w ciemno sie przenosic na to samozatrudnienie i juz calowalam klamke u szefa od papierow i zatrudnienia, ze mi wrosnie zarobek cholernie i bedzie zajebiscie przez te 2 lata na pewno - bo potem to juz zalezy od tego, czy firma by przynosila jakis dodatkowy dochod

ale jak mi szef moj osobisty normalny powiedzial, zebym sie puknela w leb, bo mnie ani chorobowe nie bedzie obowiazywac, ani normalny urlop, ani macierzynski, to przemyslalam sprawe - to juz chyba wole doplacac te 300 zl do biznesu przez 2 lata Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

A jak to jest po 2 latach z zaniechaniem prowadzenia działalności?
Czy są jakieś dodatkowe haczyki, jeśli chodzi zakończenie?

zwierzatko_mojej_mamy

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Lut 2009, 13:05:26 »
abkasia no i masz racje - jak w domu to git, lub jak dodatkowo masz zarobek z samej firmy niezaleznie od tamtego kontraktu - czyli na przyklad 3 dni u nich pracujesz, a 3 pozostale zarabiasz na swoim tyle, zeby w razie urlopu ciazy i takich tam nie plakac w rekaw Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

Dodany tekst: 04 Lut 2009, 13:06:04
tusia o ile sie orientuje to nie - przestaje Ci sie oplaca, zamykasz i do domu - kumepl ostatnio zamykal i nie mowil o zadnych probelamch Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

tusia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Lut 2009, 13:07:19 »
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Dla mnie pracodawca, ktory chce zeby pracownik zalozyl wlasna dzialalnosc i jednoczesnie pracowal caly czas u niego jest poprostu oszustem. To jest pozorna dzialalnosc gospodarcza.

Też mi takie myśli chodzą po głowie Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

Dodany tekst: [time]śro 04 lut 2009 13:09:27 GMT-1[/time]
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
ja tez mam firme.. i teraz ze wzgledu na to, ze jestem w ciazy, jest to malo komfortowe dla mnei rozwiazanie..ale ja swojej pracy w domu wykonywac nie moge.. wiec jak jestem chora, nie ide do pracy, nie zarabiam wcale.. nie mam platnego zwolnienia.. i takie tam...
natomiast, jesli swoja prace moglabys wykonywac w domu, sytuacja jest troche korzystniejsza... nawet jak jestes chora zawsze w domu cos mozesz zrobic..
teraz ja bede na macierzynskijm, kasa jakas smieszna- bo ze 200 zl chyba.. a oplaty stale wieksze, bo tak jak zwierzak pisala, zusy 300 no i jeszcze ja place za ksiegowa 180 zl
 no i caly urlop macierzynski, zero kasy..
wiec dla mnie korzystniejsze byloby zatrudnienie na etacie..ale takie poki co nie jest mozliwe..

abkasia, dzisiaj na spotkaniu w Pramerice, kobieta proponowała mi już zaufanego księgowego do prowadzenia rozrachunków Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Podobno liczy sobie 100zł. Może chcesz na niego namiary? Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj Zawsze to 80zł w kieszeni Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
« Ostatnia zmiana: 04 Lut 2009, 13:10:08 wysłana przez tusia »

abkasia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Lut 2009, 13:13:49 »
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
abkasia no i masz racje - jak w domu to git, lub jak dodatkowo masz zarobek z samej firmy niezaleznie od tamtego kontraktu - czyli na przyklad 3 dni u nich pracujesz, a 3 pozostale zarabiasz na swoim tyle, zeby w razie urlopu ciazy i takich tam nie plakac w rekaw Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj


no wlasnie... Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
ja firmy nie zakladalam z checi, tylko z przymusu..
osobe u ktorej pracuje, nie obchodzi z czego ja bede zyla po urodzeniu dziecka.. powiedziala mi kiedys, ze ciaza to bym moj wybor.. i musze teraz zmierzyc sie z konsekwencjami.. Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

Dodany tekst: 04 Lut 2009, 13:16:03
tusia tylko ja jestem z wroclawia.. mozna za tgyle miec ksiegowego, ale on wtedy nie ponosi odpowiedzialnosci za ewentualne swoje bledy..jesli chce sie takeigo, ktory dba o twoje interesy i moze za ciebie zalatwiac urzedowe sprawy, to ceny sa od 150 zl plus wat,  w gore..
« Ostatnia zmiana: 04 Lut 2009, 13:16:03 wysłana przez abkasia »

tusia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Lut 2009, 13:16:14 »
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
abkasia no i masz racje - jak w domu to git, lub jak dodatkowo masz zarobek z samej firmy niezaleznie od tamtego kontraktu - czyli na przyklad 3 dni u nich pracujesz, a 3 pozostale zarabiasz na swoim tyle, zeby w razie urlopu ciazy i takich tam nie plakac w rekaw Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj


no wlasnie... Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
ja firmy nie zakladalam z checi, tylko z przymusu..
osobe u ktorej pracuje, nie obchodzi z czego ja bede zyla po urodzeniu dziecka.. powiedziala mi kiedys, ze ciaza to bym moj wybor.. i musze teraz zmierzyc sie z konsekwencjami.. Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

O matko! Co za brak wyrozumiałości Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Właśnie kobiecie jest ciężko posiadać własną działalność i się z niej utrzymać w takich okresach jak ciąża, macierzyński itp.

Gdyby nie to, że jednak kiedyś zostanę matką i zajdę w ciążę, to nie zastanawiałabym się tak nad tą działalnością...
« Ostatnia zmiana: 04 Lut 2009, 13:18:27 wysłana przez tusia »

magdalinska

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Lut 2009, 13:16:55 »
pomijajac urlopy, macierzynskie, nizsze zusy itp, pomysl teraz ile dochodowego bedziesz placic za mc.... moja moze przyszla bratowa Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj  pracuje w banku wlasnie na zasadzie wlasnej działalnosci gosp, jest na kpir, jej koszty to tylko paliwo, a ma dosc wysokie mczne rachunki, co miesiac placi po 400, 500zł dochodowego i nie ma szans zeby z tego zeszla Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

zwierzatko_mojej_mamy

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Lut 2009, 13:25:53 »
magdalinska co to jest dochodowe? :>

Kasia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Lut 2009, 13:27:08 »
podatek dochodowy może Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Może nie jestem doskonała, może Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj   ale doskonale sobie z tym radzę Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

zwierzatko_mojej_mamy

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Lut 2009, 13:28:34 »
Kasia ale nie wiem co to dalej Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

jelsi chodzi o ksiegowosc - to teraz jest duzo internetowcyh - e-firma, czy e-ksiegowosc cos takiego i wszystko jest prowadzone online - tylko sie skanuje faktury i placi za to jakies 30 zl - nie wiem, czy to dobre, bo nie rozumiem Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

justynaaaa2

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Lut 2009, 13:32:17 »
ja mam taką e-księgowość, płacę coś ok. 80 zł już z vatem i za nic nie jestem odpowiedzialna, za wszystko odpowiada ta babeczka Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj dokumenty można jej przesyłać pocztą lub dowozić do głównego biura, jak ktoś chce Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj a że M. bywa tam w okolicy to zawsze zawozi osobiście Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Głupie myśli ma każdy, ale mądry je przemilcza...
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj
Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

emcia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Lut 2009, 13:33:30 »
mnie minie niedługo pół roku, a muszę rok odbimbać żeby dotacji nie oddawać
płacę mały ZUS
w razie czego pracować w ciąży będę mogła
abym miała komputer i wolne ręce
czas pracy mam nielimitowany-jak coś robię to 24h non stop, a potem dwa dni nie muszę nic, bo np weny nie mam
tylko ze ten mój biznes to taki falowy, bo sezonowy
ale teraz nie wyobrażam sobie mieć typowych szefów-już kiedyś miałam i mnie telepało



abkasia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Lut 2009, 13:34:47 »
moze zainteresuje sie taka ksiegowoscia.. teraz zastanawiam sie czy nie zawiesic dzialalnosci.. Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

emcia

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Lut 2009, 13:35:54 »
a księgowośc prowadzę sama w asyście kuzyna z US

zwierzatko_mojej_mamy

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Lut 2009, 13:43:16 »
NO I JESZCZE JEDEN ARGUMENT PRZECIW - przy prowadzeniu wlasnej dzialalosci jak sie chce kredyt na mieszkanie i takie tam, to sa inne reguly udzielania go, musisz miec wykazane przychody z jakiegos tam okresu dzialalnosci i w sumie to nie pamietam dokladnie, ale nie jest lekko Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

justynaaaa2

Odp: Własna Działalność Gospodarcza
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Lut 2009, 13:44:28 »
ja też chciałam zawiesić działalność na martwy sezon, ale niestety nie mogłam, bo nie miałabym ubezpiczenia  Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj

emcia tylko z tego co ja zrozumiałam to tusi chodzi o założenie działalności, ale po to by pracować dla/u kogoś  Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj a nie tak jak my mamy, że sam sobie panem, sterem i okrętem  Nie masz uprawnień, aby oglądać tę zawartość. Zarejestruj się lub Zaloguj